Kvalificering af elevernes stemme til udvikling af naturfagene: et praksiseksempel

Publikation: Forskning - peer reviewTidsskriftartikel

Vis graf over relationer

Hvordan kan gymnasieeleverne inddrages som ’de rigtige eksperter’ i debatten om, hvordan fremtidens undervisning i de naturvidenskabelige fag skal/kan være? Med udgangspunkt i et 30 timers fremtidsseminar, hvor 29 gymnasieelever diskuterede retninger og anbefalinger til deres egen daglige naturfaglige undervisning på gymnasierne fremlægger artiklen et eksempel på hvorledes elevernes stemme kan kvalificeres til at indgå i en udvikling af fremtidens naturfag. Det konkluderes at elevernes stemme kan kvalificere debatten i fremtidens naturfaglige uddannelser, og at der fremover i udviklingsperspektivet bør sættes mere fokus på hvad eleverne kan bidrage med i den sammenhæng.
OriginalsprogDansk
TidsskriftMONA: Matematik og Naturfagsdidaktik
Vol/bind4
Sidetal (fra-til)19-34
Antal sider16
ISSN1604-8628
StatusUdgivet - 2011