Kampagner om fremme af fysisk aktivitet blandt børn og unge: Litteraturstudie af medier, budskaber, målgrupper og virkemidlers betydning for effekt

Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportRapportForskningpeer review

Vis graf over relationer

Sundhedsstyrelsens nationale kampagne Get Moving sætter fokus på at fremme fysisk aktivitet blandt børn og unge. Get Moving kampagnen har været gennemført hvert år siden 2006 med det overordnede formål at udbrede kendskabet til anbefalingerne om fysisk aktivitet blandt børn og unge samt at gøre flere børn og unge fysisk aktive (1).
Denne publikation har til formål at tilvejebringe et forskningsbaseret vidensgrundlag om kampagner for fremme af fysisk aktivitet blandt børn og unge. Publikationen indeholder en oversigt over international forskning på området med fokus på dels at undersøge effekten af fysisk aktivitetskampagner rettet mod børn og unge, og dels om der kan identificeres bestemte tilgange og virkemidler, som er mere effektive end andre ved tilrettelæggelsen af en national fysisk aktivitets kampagne rettet mod børn og unge i aldersgruppen 10-17 år.
SprogDansk
Udgivelses stedKøbenhavn
ForlagSundhedsstyrelsen
Antal sider39
ISBN (Elektronisk)978-87-7104-837-7
StatusUdgivet - 3 feb. 2017

    Forskningsområder

  • kampagne, Fysisk aktivitet, effekter, børn og unge