Digitale læremidlers potentiale til at støtte udviklingen af matematiske kompetencer

Publikation: Forskning - peer reviewTidsskriftartikel

Vis graf over relationer

Repræsentationskompetencen og symbol- og formalismekompetencen er to centrale kompetencer inden for ingeniørvidenskaberne, men en del af de nye studerende behersker ikke kompetencerne tilstrækkeligt. Det gør det svært at følge undervisningen. Denne artikel præsenterer en undersøgelse af at bruge det digitale læremiddel Khan Academy til at støtte udviklingen af disse to matematiske kompetencer blandt førsteårsstuderende på syv ingeniøruddannelser ved Syddansk Universitet hvor matematik A er et indgangskrav. I nærværende artikel anvendes en prætest-posttest-tilgang til at undersøge interventionen. Undersøgelsen viser overordnet positiv fremgang i de studerendes repræsentations- og symbol- og formalismekompetencer efter brugen af Khan Academy.
OriginalsprogDansk
TidsskriftMONA: Matematik og Naturfagsdidaktik
Vol/bind2015
Tidsskriftsnummer3
ISSN1604-8628
StatusUdgivet - sep. 2015

Download statistik

Ingen data tilgængelig