Delrapport 4: Læringsplatformene i pædagogisk og didaktisk praksis: Potentialer og barrierer

Publikation: ForskningRapport

Vis graf over relationer


Rapporten er en undersøgelse af, hvordan skolerne i projektet "Anvendelse af digitale læringsplatforme og læremidler" anvender læringsplatformen i pædagogisk praksis. Bag projektet står: Undervisningsministeriet, Kommunernes Landsforening (KL) og Digitaliseringsstyrelsen i regi af Styregruppen for It i Folkeskolen. Projektet er udført af et konsortium bestående af Aalborg Universitet, Syddansk Universitet, Alexandra Instituttet, University College Lillbælt, University College Sjælland og University College Syddanmark. I projektet blev identificeret 6 forskellige slags indsatser med pædagogisk fokus.
I denne delrapport opridses læringsplatformenes læringsmæssige og didaktiske potentialer. Endvidere fremlægges nogle af de didaktiske og pædagogiske spørgsmål og udfordringer, man har fundet, der i projektet har vist at knytte sig til implementeringen af læringsplatforme i folkeskolen.
OriginalsprogDansk
Antal sider20
RekvirentUndervisningsministeriet
StatusUdgivet - 1 jun. 2017

    Emneord

  • Læringsplatforme, pædagogisk praksis, potentialer, barrierer