Johannes Wagner

Johannes Wagner

Johannes Wagner

Professor, dr.phil.

Universitetsparken 1

6000 Kolding

Danmark

Telefon: 65501445Mobiltelefon: 22136642

Vis graf over relationer

  1. 2018
  2. Accepteret/In press

    Annoteringssoftware til interaktionsforskning

    Wagner, J., 2018, (Accepteret/In press) Metodekogebogen. Femø Nielsen, M. & Skriver, S. (red.). Samfundslitteratur, 4 s.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference-proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

  3. Udgivet

    Emergent Meaning & Innovative Insights With Figurines

    Buur, J., Mortensen, K., Nielsen, C. F. & Wagner, J., 2018, Proceedings of the 5th Participatory Innovation Conference (PIN-C). s. 294-302

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference-proceedingKonferencebidrag i proceedingsForskningpeer review

  4. Udgivet

    Epistemological Reorientations and L2 Interactional Settings: A Postscript to the Special Issue

    Kasper, G. & Wagner, J., 2018, I : Modern Language Journal. 102, Suppl. 1, s. 82-90

    Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelForskningpeer review

  5. Udgivet

    Fault lines in global EFL

    Wagner, J., 2018, Conversation analytic perspectives on english language learning, teaching in global contexts. Nguyen, H. T. & Malabarba, T. (red.). Multilingual Matters

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference-proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

  6. Udgivet

    From trouble in the talk to new resources: The interplay of bodily and linguistic resources in the talk of a speaker of English as a second language

    Eskildsen, S. W. & Wagner, J., 2018, Longitudinal studies on the organization of social interaction. Pekarek Doehler, S., Wagner, J. & Gonzalez-Martinez, E. (red.). London: Palgrave Macmillan, s. 143-171

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference-proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

  7. Udgivet

    'Language learning in the wild' som praksisorienteret sprogundervisning

    Eskildsen, S. W. & Wagner, J., 2018, I : Sprogforum - tidsskrift for sprog- og kulturpædagogik. 24, 66, s. 62-70

    Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelForskningpeer review

  8. Udgivet

    Longitudinal research on the organization of social interaction: current cevelopments and methodological challenges

    Wagner, J., Pekarek Doehler, S. & González-Martínez, E., 2018, Longitudinal studies on the organization of social interaction. Pekarek Doehler, S., Wagner, J. & González-Martínez, E. (red.). UK: Palgrave Macmillan, s. 3-35

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference-proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

  9. Udgivet

    Multilingual and Multimodal Interactions

    Wagner, J., 2018, I : Applied Linguistics. 39, 1, s. 99–107

    Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelForskningpeer review

  10. Afsendt

    Objects in motion: ‘I’m just driving behind you’ and other warnings in trainee forklift truck driving

    Nevile, M. R. & Wagner, J., 2018, (Afsendt) Objects and Bodies in interaction for Professional Practice (draft). Day, D. & Wagner, J. (red.). Multilingual Matters

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference-proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

  11. Udgivet

    På vej mod en læringsinfrastruktur for at lære dansk i hverdagen

    Østergaard Borg, K., Bauenhøj Juhl, N., Drewer Mathiasen, D., Hjort Petersen, C. & Wagner, J., 2018, I : Sprogforum. 67

    Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelForskningpeer review

  12. Udgivet

    Videoanalyse og samtaleanalyse (CA)

    Mortensen, K. & Wagner, J., 2018, Videoanalyse af social interaktion. Davidsen, J. & Kjær, M. (red.). Samfundslitteratur, s. 115-150

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference-proceedingBidrag til bog/antologiFormidling

  13. 2017
  14. Udgivet

    Capturing, annotating and reflecting video footage

    Eckardt, M. R. & Wagner, J., 2017, s. 1-17 17 s.

    Publikation: Konferencebidrag uden forlag/tidsskriftKonferenceabstrakt til konferenceFormidling

  15. Udgivet

    Pre-empting upcoming risky actions

    Wagner, J. & Larsen, T., 2017, IIA-2017: Intersubjectivity in Action Conference 2017. s. 1

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference-proceedingKonferenceabstrakt i proceedingsForskningpeer review

  16. 2016
  17. Udgivet

    Language in trouble: Warnings at potential collision moments in forklift driving

    Nevile, M. & Wagner, J., sep. 2016, 1st International Conference on Sociolinguistics: Insights from Superdiversity, Complexity and Multimodality. Fodor, A. & Eitler, T. (red.). Budapest: De Gruyter, s. 101 1 s.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference-proceedingKonferenceabstrakt i proceedingsForskningpeer review

  18. 2015
  19. Udgivet

    Designing for language learning in the wild: creating social infrastructures for second language learning

    Wagner, J., 1 dec. 2015, Usage-based perspectives on second language learning. Cadierno, T. & Eskildsen, S. W. (red.). Mouton de Gruyter, s. 75-102 (Applications of Cognitive Linguistics, Bind 30).

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference-proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

  20. Udgivet

    ʿHello! I'm behind you’: Warnings at trouble moments in forklift driving

    Nevile, M. R. & Wagner, J., nov. 2015 1 s.

    Publikation: Konferencebidrag uden forlag/tidsskriftKonferenceabstrakt til konferenceForskningpeer review

  21. Udgivet

    Creating social infrastructures for second language learning in the wild

    Wagner, J., 18 aug. 2015 1 s.

    Publikation: Konferencebidrag uden forlag/tidsskriftKonferenceabstrakt til konferenceForskning

  22. Udgivet

    Breaching embodied routines: Redesign as a means to make visible skills for the manual use of objects

    Caglio, A., Larsen, T. & Wagner, J., 6 aug. 2015, IIEMCA Conference 2015: Living the material world: Book of abstracts. s. 102 1 s.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference-proceedingKonferenceabstrakt i proceedingsForskningpeer review

  23. Udgivet

    Forklift Flow: Concerted action in a warehouse

    Day, D. & Wagner, J., 26 jun. 2015 1 s.

    Publikation: Konferencebidrag uden forlag/tidsskriftKonferenceabstrakt til konferenceForskningpeer review

  24. Udgivet

    Second Language Learning in the Wild

    Wagner, J., 10 jun. 2015 1 s.

    Publikation: Konferencebidrag uden forlag/tidsskriftKonferenceabstrakt til konferenceForskning

  25. Udgivet

    Moving in mysterious ways: users' responses to an expressive artefact

    Hujboom, N., Castaneda, M., Taanquist, H. & Wagner, J., 18 maj 2015, Proceedings of the 4th Participatory Innovation Conference 2015. Valkenburg, R., Dekkers, C. & Sluijs, J. (red.). The Hague: The Hague University of Applied Sciences, s. 432-439

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference-proceedingKonferencebidrag i proceedingsForskningpeer review

  26. Udgivet

    L2 and L3 integrated learning: lingua franca use in learning an additional language in the classroom

    Hazel, S. & Wagner, J., 1 apr. 2015, International Perspectives on ELT Classroom Interaction. Jenks, C. J. & Seedhouse, P. (red.). Palgrave Macmillan, s. 149-167 (International Perspectives on English Language Teaching).

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference-proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

  27. Udgivet

    Embodied L2 construction learning

    Eskildsen, S. W. & Wagner, J., 2015, I : Language Learning. 65, 2, s. 268-297

    Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelForskningpeer review

  28. Udgivet

    Recalibrating the context for reported speech and thought

    Heinemann, T. & Wagner, J., 2015, I : Text & Talk (Print Edition). 35, 6, s. 707-729

    Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelForskningpeer review

  29. Udgivet

    Sprogbrugsbaseret læring i en tosproget hverdag: En forskningsoversigt over en sprogsbrugsbaseret tilgang til andetsprogsundervisning

    Eskildsen, S. W. & Wagner, J., 2015, I : NyS. 48, s. 71-104

    Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelForskningpeer review

Forrige 1 2 3 4 Næste